Suomalaisten brändien näyteikkuna

Marimekko Kioski


Marimekko lanseeraa Marimekko Kioskin, kuratoidun unisex-vaatemalliston, joka ilmentää rohkeaa luovuutta. Marimekon vahvoja kuvioita uudelleentulkitseva mallisto tulee myyntiin 4.9.2019.

”Ensimmäiseen kokoelmaan kuuluu helppoja huppareita, lippiksiä, T-paitoja ja shopper-laukkuja. Halusimme luoda unisex-vaatteita, jotka tuovat ikonisen Unikko-kuviomme uuden urbaanin yleisön ulottuville”, sanoo Marimekon pääsuunnittelija Satu Maaranen.

Unikko syntyi vuonna 1964, aikana, jolloin kukat eivät kuuluneet Marimekon kuviomaailmaan. Maija Isola halusi luoda tästä teemasta jotakin uudenlaista ja kiinnostavaa, ja suunnitteli kokonaisen sarjan vahvoja kukkakuoseja. Ikoninen kukka edustaakin luovuutta ja rohkeutta. Marimekko Kioski tuo kuvioon uuden, modernin ulottuvuuden.

Marimekon omintakeiset värit ja kuviot tunnetaan ympäri maailmaa. Marimekko Kioski tuo designtalon ja sen edustamat arvot uuden sukupolven tietoisuuteen, ja klassikkokuvioita nähdään jatkossa myös täysin uusissa tuotekategorioissa.