SUOMALAISTEN BRÄNDIEN NÄYTEIKKUNA

Marimekko


Marimekot on aina tehty naisille, jotka kulkevat omia teitään ja ilmaisevat persoonallisuuttaan rohkeasti omalla tyylillään.

1950-luvulla vallitsevan muodin ollessa rajoittavaa alkoi Marimekko suunnitella uudenlaisia, vapauttavia vaatteita, joiden kuviot olivat abstrakteja ja värit vahvoja. Uusi look oli vallankumouksellinen. Marimekon suunnittelijat osasivat tulkita ajan henkeä – heidän luomansa vaatteet ihastuttivat ja kohahduttivat ympäri maailmaa.

Vuosien kuluessa antimuodista tuli muotia ja tapa elää. Marimekkoa onkin kutsuttu yhdeksi maailman ensimmäisistä todellisista lifestyle-brändeistä, joka yhdistää muodin, asusteet ja kodinsisustuksen yhdeksi ainutlaatuiseksi elämäntavaksi.